Dział samochodowy
Pracownie napraw i regulacji samochodowych
W pracowniach napraw i regulacji samochodowych młodzież ucząca się na kierunkach technik pojazdów samochodowych oraz mechanik pojazdów samochodowych ma możliwość zdobyć wiedzę i umiejętności praktyczne niezbędne w pracy mechanika samochodowego oraz obsługiwania nowoczesnych maszyn i urządzeń stosowanych do obsługi, diagnostyki i naprawy pojazdów samochodowych.
Wyposażenie:
- czujniki TPMS
- działające modele samochodów
- inflator do opon
- klucz udarowy akumulatorowy
- klucze pneumatyczne
- lutownice
- mierniki ciśnienia sprężania
- mobilne wyciągi spalin
- montażownice do opon
- nagrzewnica indukcyjna
- oscyloskopy
- podnośniki nożycowe
- podnośniki samochodowe dwukolumnowe
- program do obsługi warsztatów Integra Truck 7
- refraktometry
- stacja do obsługi klimatyzacji
- szafki serwisowe z narzędziami
- tester alternatorów i rozruszników OPAL
- testery do diagnostyki pojazdów: VCDS, ESItronic 2.0, CDIF/3, PDL 5500
- testery płynu hamulcowego
- ultradźwiękowe urządzenie do odgrzybiania klimatyzacji
- wyważarka do kół samochodowych
oraz wiele innych profesjonalnych narzędzi i przyrządów
Pracownia podzespołów i zespołów samochodowych
W pracowni podzespołów i zespołów samochodowych młodzież uczy się praktycznie obsługiwać, diagnozować i naprawiać wszystkie zespoły i podzespoły pojazdów samochodowych. Nauka odbywa się działających silnikach, zestawach laboratoryjnych i działających podzespołach, gdzie istnieje możliwość symulowania wszelkich możliwych ich uszkodzenia. Pomaga to intuicyjnie rozwiązywać problemy związane z obsługą i naprawą pojazdów samochodowych.
Wyposażenie:
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania układu klimatyzacji pojazdu samochodowego
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania systemu bezpieczeństwa biernego SRS, czyli poduszek powietrznych, pirotechnicznych napinaczy pasów bezpieczeństwa itp.
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania układu komfortu tzn. elektronicznego sterowania szybami, lusterkami, systemu elektrycznych zamków, systemu przeciwwłamaniowego pojazdów samochodowych
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania wszystkich czujników zastosowanych w pojazdach samochodowych
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania kompletnego systemu oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego, sygnałów dźwiękowych pojazdów samochodowych
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania wszystkich możliwych elementów wykonawczych pojazdów samochodowych tzn. siłowników, silników elektrycznych, zaworów, elektrozaworów, przepustnic itp. sterowanych komputerowo bądź elektrycznie
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania układu wtrysku oleju napędowego Common Rail z możliwością określania wpływu poszczególnych parametrów np. ilości powietrza, ciśnienia doładowania czy obciążenia silnika itp. na dawkę paliwa
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania zestawów czujników systemów elektronicznych
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania systemu antypoślizgowego ABS i ESP stosowanego w układzie hamulcowym pojazdu
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania dwuobwodowego hydraulicznego układu hamulcowego
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki, demontażu i montażu ręcznej synchronizowanej skrzyni biegów
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki, demontażu i montażu silnika benzynowego czterocylindrowego rzędowego
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki, demontażu i montażu silnika benzynowego sześciocylindrowego w układzie V
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania układu kierowniczego ze wspomaganiem hydraulicznym
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania układu kierowniczego ze wspomaganiem elektro-hydraulicznym
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania turbosprężarek
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania pracującego silnika wysokoprężnego z wtryskiem oleju napędowego typu Common Rail z możliwością symulowania wszelkich usterek podczas pracy
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania pracującego silnika benzynowego z sekwencyjnym wtryskiem wielopunktowym benzyny z możliwością symulowania wszelkich usterek podczas pracy
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania rzędowych i rozdzielaczowych pomp wtryskowych silników wysokoprężnych
- stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania mechanicznych wtryskiwaczy silników wysokoprężnych
- do wszystkich stanowisk stosowany jest tester KTS marki Bosch
- do wszystkich stanowisk elektronicznych stosowany jest oscyloskop, który w czasie rzeczywisty pokazuje zmiany wartości elektrycznych tj. napięcia, częstotliwości itp.
Pracownia diagnostyki podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych
W pracowni diagnostyki podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych uczniowie zdobywają wiedzę w zakresie diagnostyki nadwozi, podwozi, układów jezdnych, układów elektrycznych, elektronicznych, układów bezpieczeństwa pojazdów samochodowych. Uczniowie zapoznają się z konstrukcją, diagnostyką oraz obsługą silników pojazdów samochodowych. Podczas zajęć praktycznej nauki zawodu poruszane są również zagadnienia związane z diagnostyką i obsługą pojazdów z napędem alternatywnym. Pracownia diagnostyki wyposażona jest w kompletną linię diagnostyczną podwozi samochodowych AUTOLINE LDP 3,5 E
Wyposażenie:
- analizatory spalin i dymomierze umożliwiające określenie stanu technicznego silników oraz spełnianie norm czystości spalin
- narzędzia kontrolno – pomiarowe umożliwiające weryfikację stanu oraz zużycia elementów pojazdów samochodowych
- przyrząd do kontroli ustawienia świateł
- szarpaki hydrauliczne do diagnozowania luzów w układzie zawieszenia i w układzie kierowniczym
- urządzenia do komputerowej diagnostyki silników oraz podzespołów elektronicznych pojazdów
- urządzenie do kontroli amortyzatorów
- urządzenie do kontroli zbieżności kół kierowanych
- urządzenie do pomiaru siły hamowania
- urządzenie GTO Laser do kontroli ustawienia kół i osi pojazdów