Dział samochodowy

Pracownie napraw i regulacji samochodowych

W pracowniach napraw i regulacji samochodowych młodzież ucząca się na kierunkach technik pojazdów samochodowych oraz mechanik pojazdów samochodowych ma możliwość zdobyć wiedzę i umiejętności praktyczne niezbędne w pracy mechanika samochodowego oraz obsługiwania nowoczesnych maszyn i urządzeń stosowanych do obsługi, diagnostyki i naprawy pojazdów samochodowych.

Wyposażenie:

  • czujniki TPMS
  • działające modele samochodów
  • inflator do opon
  • klucz udarowy akumulatorowy
  • klucze pneumatyczne
  • lutownice
  • mierniki ciśnienia sprężania
  • mobilne wyciągi spalin
  • montażownice do opon
  • nagrzewnica indukcyjna
  • oscyloskopy
  • podnośniki nożycowe
  • podnośniki samochodowe dwukolumnowe
  • program do obsługi warsztatów Integra Truck 7
  • refraktometry
  • stacja do obsługi klimatyzacji
  • szafki serwisowe z narzędziami
  • tester alternatorów i rozruszników OPAL
  • testery do diagnostyki pojazdów: VCDS, ESItronic 2.0, CDIF/3, PDL 5500
  • testery płynu hamulcowego
  • ultradźwiękowe urządzenie do odgrzybiania klimatyzacji
  • wyważarka do kół samochodowych

oraz wiele innych profesjonalnych narzędzi i przyrządów

Pracownia podzespołów i zespołów samochodowych

W pracowni podzespołów i zespołów samochodowych młodzież uczy się praktycznie obsługiwać, diagnozować i naprawiać wszystkie zespoły i podzespoły pojazdów samochodowych. Nauka odbywa się działających silnikach, zestawach laboratoryjnych i działających podzespołach, gdzie istnieje możliwość symulowania wszelkich możliwych ich uszkodzenia. Pomaga to intuicyjnie rozwiązywać problemy związane z obsługą i naprawą pojazdów samochodowych.

Wyposażenie:

  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania układu klimatyzacji pojazdu samochodowego
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania systemu bezpieczeństwa biernego SRS, czyli poduszek powietrznych, pirotechnicznych napinaczy pasów bezpieczeństwa itp.
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania układu komfortu tzn. elektronicznego sterowania szybami, lusterkami, systemu elektrycznych zamków, systemu przeciwwłamaniowego pojazdów samochodowych
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania wszystkich czujników zastosowanych w pojazdach samochodowych
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania kompletnego systemu oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego, sygnałów dźwiękowych pojazdów samochodowych
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania wszystkich możliwych elementów wykonawczych pojazdów samochodowych tzn. siłowników, silników elektrycznych, zaworów, elektrozaworów, przepustnic itp. sterowanych komputerowo bądź elektrycznie
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania układu wtrysku oleju napędowego Common Rail z możliwością określania wpływu poszczególnych parametrów np. ilości powietrza, ciśnienia doładowania czy obciążenia silnika itp. na dawkę paliwa
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania zestawów czujników systemów elektronicznych
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania systemu antypoślizgowego ABS i ESP stosowanego w układzie hamulcowym pojazdu
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania dwuobwodowego hydraulicznego układu hamulcowego
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki, demontażu i montażu ręcznej synchronizowanej skrzyni biegów
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki, demontażu i montażu silnika benzynowego czterocylindrowego rzędowego
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki, demontażu i montażu silnika benzynowego sześciocylindrowego w układzie V
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania układu kierowniczego ze wspomaganiem hydraulicznym
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania układu kierowniczego ze wspomaganiem elektro-hydraulicznym
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania turbosprężarek
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania pracującego silnika wysokoprężnego z wtryskiem oleju napędowego typu Common Rail z możliwością symulowania wszelkich usterek podczas pracy
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania pracującego silnika benzynowego z sekwencyjnym wtryskiem wielopunktowym benzyny z możliwością symulowania wszelkich usterek podczas pracy
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania rzędowych i rozdzielaczowych pomp wtryskowych silników wysokoprężnych
  • stanowisko laboratoryjne do badania, diagnostyki i testowania mechanicznych wtryskiwaczy silników wysokoprężnych
  • do wszystkich stanowisk stosowany jest tester KTS marki Bosch
  • do wszystkich stanowisk elektronicznych stosowany jest oscyloskop, który w czasie rzeczywisty pokazuje zmiany wartości elektrycznych tj. napięcia, częstotliwości itp.

Pracownia diagnostyki podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych

W pracowni diagnostyki podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych uczniowie zdobywają wiedzę w zakresie diagnostyki nadwozi, podwozi, układów jezdnych, układów elektrycznych, elektronicznych, układów bezpieczeństwa pojazdów samochodowych. Uczniowie zapoznają się z konstrukcją, diagnostyką oraz obsługą silników pojazdów samochodowych. Podczas zajęć praktycznej nauki zawodu poruszane są również zagadnienia związane z diagnostyką i obsługą pojazdów z napędem alternatywnym. Pracownia diagnostyki wyposażona jest w kompletną linię diagnostyczną podwozi samochodowych AUTOLINE LDP 3,5 E

Wyposażenie:

  • analizatory spalin i dymomierze umożliwiające określenie stanu technicznego silników oraz spełnianie norm czystości spalin
  • narzędzia kontrolno –  pomiarowe umożliwiające weryfikację stanu oraz zużycia elementów pojazdów samochodowych
  • przyrząd do kontroli ustawienia świateł
  • szarpaki hydrauliczne do diagnozowania luzów w układzie zawieszenia i w układzie kierowniczym
  • urządzenia do komputerowej diagnostyki silników oraz podzespołów elektronicznych pojazdów
  • urządzenie do kontroli amortyzatorów
  • urządzenie do kontroli zbieżności kół kierowanych
  • urządzenie do pomiaru siły hamowania
  • urządzenie GTO Laser do kontroli ustawienia kół i osi pojazdów